Vi hjælper vores kunder med at blive bedre til at sælge deres varer og lede deres virksomhed

GØR DET BEDRE med

Salgsudvikling

Salgsudvikling der sikrer værdiskabelse og udnyttelse af potentialet hos kunderne og virksomheden. Fokus på den sælgende organisationen, som skaber krydssalg og mersalg, og på optimering af den enkelte medarbejders kompetence.

LEDELSESUDVIKLING

Ledelsesudvikling der sikrer, at lederne skaber de bedste rammer for, at medarbejderne kan yde den gode indsats og skabe de ønskede resultater. Udnyt potentialet hos dine medarbejdere: ledelsesgrundlag og værdier er nøgleområder

STRATEGIUDVIKLING

Strategiudvikling der skaber klarhed for organisationen og den enkelte medarbejder. Fokus på differentiering, involvering og implementering så strategien bliver til virkelighed, og giver virksomheden en konkurrencemæssig fordel både i dag og fremadrettet.

"DET RESULTATSKABENDE SALG" EN SALGSUDDANNELSE SOM SKABER RESULTATER FOR DIG OG DIN KUNDE

gå fra tro til viden

Mange virksomheder tror at de ved hvor de har deres medarbejdere, kunder eller samarbejdspartnere. Virkligheden viser sig ofte at være en anden. DufkeResult's analyser har fokus på viden, og udnyttelse af det potentiale som ligger hos de virksomheder vi ar bejder sammen med. Det er derfor at vi er i stand til at GØRE DET BEDRE.
  • SALGSSTYRKECHECK

    Salgsstyrkecheck

    Salgsstyrkechecket er det værktøj der viser dig, om din salgsorganisation er stærk nok til at matche de udfordringer den enten står over for nu, eller kommer til at stå over for.

    Baseret på en lang række internationale og nationale undersøgelser har vi udvalgt en række parametre/faktorer der karakteriserer “stærke” salgsorganisationer. det er dem du får mulighed for, at vurdere DIN salgsorganisation på.Billede2

    Du får svar på, hvor salgsstyrkens udviklingspotentiale er, vurderet på følgende 10 faktorer

    • Salgskulturen
    • Salgsstrategien
    • Salgsprocesser
    • Account Management/kundeplaner
    • Mål og succeskriterier
    • Salgsledelse
    • Kompetencer
    • ResultatskabelseBillede1
    • Kundeplatform
    • Forecast/Pipeline

    Analysen stiller spørgsmål til samtlige 10 faktorer – og ledelsen opstiller mål samt prioriterer i forhold til, hvor kritiske de enkelte faktor er for succes.

    Resultatbilledet giver dig en unik mulighed for, sammen med os at opstille en målrettet og resultatskabende udviklingsplan

    Salgsstyrkecheck
    SALGSSTYRKECHECK
  • MEDARBEJDERANALYSE

    Medarbejderanalyse

    Medarbejderne og de uudnyttede potentialer/ressourcer

    Tilgangen til at lave en medarbejdermåling er, at det skal gøres det nemmere for den enkelte medarbejder og leder at gøre et godt stykke arbejde.

    Erfaringer og talrige analyser viser, at der i rigtig mange organisationer er en lang række hindringer for, at medarbejderne kan udnytte deres fulde potentiale og dermed gøre lige præcis de indsatser der skaber det ekstraordinære resultat.

    Disse hindringer kan være

    • uklare forventninger og ingen eller kun lidt feedback
    • uklare rollefordelinger, altså hvem der skal gøre hvad
    • utydelighed i forhold til virksomhedens overordnede mål
    • for lidt eller manglende information om hvordan virksomheden klarer sig
    • for lidt og/eller for dårlig udnyttelse af den enkeltes ressourcer
    • uhensigtsmæssig kultur

    Analysen kan vise, om jeres medarbejdere er hindret i at gøre en god indsats – om der er skjulte energireserver i din afdeling eller virksomhed. Tænk hvis der inden for uændrede rammer kan ydes 10 – 20 % mere…..

    Samtidig kan du få svar på en række afgørende spørgsmål så som:

    • Hvad kan øge engagementet hos medarbejderne…?
    • Hvordan kan vi forbedre medarbejdernes arbejdssituation..?
    • Hvad kan vi gøre bedre som ledere…?
    • Hvad kan vi gøre bedre som virksomhed…?
    • Hvor loyale er vores medarbejdere…?
    • Hvor mange vil reelt anbefale os til andre…?
    • Hvor er de største hurdler i forhold til at forstærke arbejdsglæden..?

    Samlet set giver svarene og din rigtige håndtering af de forbedringsforslag medarbejderne kommer med, dig mulighed for i endnu højere grad at bringe medarbejdernes ressourcer i spil – det er det vi også kalder at ”GØR’ DET BEDRE”

    Medarbejder tilfredshedsmålinger

    Vi er som det fremgår egentlig ikke så optagede af, om medarbejderne er tilfredse. Vi er mere optagede af, om virksomheden har skabt de rammer, som giver medarbejderne de bedste muligheder for at yde deres bedste. Og med det kommer så ”den rigtige” tilfredshed.

    Analysens form og retning tager udgangspunkt i virksomhedens aktuelle problemstillinger og tvivlsspørgsmål i forhold til medarbejderne, og kan for eksempel se således ud:

    medarbejder analyse

    Resultatet er en fuld rapport som også inkluderer loyalitetsfaktorer, NPS, samt en lang række input til, hvad I som virksomhed kan gøre for at skabe resultatskabende rammer som medarbejderne kan trives inden for

    Men vores spidskompetence er ikke kun analyse – det er også udvikling. Så arbejdet stopper ikke når vi har afleveret resultaterne af analysen. Vi giver konkrete anvisninger på hvad der skal og kan gøres og hjælper med at få planerne til at blive til virkelighed. Det kunne blandt andet bestå af:

    • Ledertræning
    • Sparring af ledere/direktion
    • Samarbejdstræning
    • Forbedring af MUS – system (værktøj og proces)
    • Forbedring/udvikling af

    Har I råd til at lade være?

    Medarbejderanalyse
    MEDARBEJDERANALYSE
  • KUNDEANALYSE

    Kundeanalyse

    En gennemgang af besvarelserne på mere end 150.000 spørgeskemaer viser, at gennemsnitligt er:

    • 28 % af kunderne interesserede i at udvide samarbejdet inden for det næste år
    • 51 % af det potentiale kunderne har udnyttet
    • 22 % af kunderne aktivt på vej væk (og 72 % af dem gør alvor af det inden for et år).

    Vi synes det er vigtigt at du ved hvordan tallene ser ud for dig….

    Samtidig kan vi fortælle dig en masse om

    • Hvor tilfredse jeres kunder er, og hvad I gør specielt godt – og hvad I skal blive bedre til..
    • Hvad der er vigtigst for dine kunder i samarbejdet med jer…
    • Hvorfor I bliver valgt frem for konkurrenterne…
    • Hvor loyale kunderne er, og om de er ambassadører for virksomheden (NPS)…
    • Hvor der er uudnyttet potentiale…

    Hvis du synes at viden om dine kunder er vigtigt, så kontakt os…..

    Sådan gør vi

    Kundeanalysens form og indhold tager udgangspunkt i jeres aktuelle problemstillinger og tvivlsspørgsmål i forhold til kunderne, og den kan eksempelvis bestå af en kvalitativ analyse (Interviews) samt en kvantitativ web analyse som i eksemplet nedenfor:

    Analyse

    Kundeanalyse

    Resultatet er en fuld rapport som inkluderer loyalitets faktorer, NPS, samlet potentiale og selvfølgelig svarene på alle de spørgsmål som er essentielle for netop jeres virksomhed. Derudover vil I for hver af respondenterne få udleveret et kundekort som indeholder kundens specifikke svar. Det er et stærkt redskab, når der skal skabe en bedre dialog med kunden. Se eksempel.

    Men vores spidskompetence er ikke kun analyse – det er også salgsudvikling. Så arbejdet stopper ikke, når vi har afleveret resultaterne af analysen. Vi giver konkrete anvisninger på, hvad der skal og kan gøres, og hjælper med at få planerne til at blive til virkelighed. Det kunne blandt andet bestå af:

    • Træning af salgsteamet
    • Udvikling af KAM’er
    • Udarbejdelse af strategi
    • Forbedring af kundeservice
    • Kursus i Kommunikation

    Endelig gennemføres der senere endnu en analyse for at se, om det igangsatte arbejde har virket. Alt sammen for at sikre, at der passes godt på virksomhedens vigtigste aktiv – kunderne.

    Har I råd til at lade være?

    Kundeanalyse
    KUNDEANALYSE
Go Back

Dit resultatskabende team

Flemming Dufke
Flemming Dufke
Resultatskaber

NOGLE KALDER DET KRYDSSALG, MERSALG, ELLER AT AFSØGE MULIGHEDER - VI KALDER DET "DEN SÆLGENDE ORGANISATION" - KONTAKT OS FOR MERE INFORMATION

Bestilling af salgsbogen

Kontakt os

Seneste Tankevækkere

Tankevækkeren, er en serie af små artikler om ledelse, salg og andre store som små ting der undrer, forundrer eller på anden vis optager os i hverdagen. Vores ambition er, at give dig "stof til eftertanke" – og at sætte fokus på det der rør sig ude i virksomhederne